U N E   P A R F U M E R I E 
BEAUTE // STADEN // TAKE A WALK








Søken etter å finne det egne, en ny side eller kanskje en gjenglemt tid kommer frem i det jeg står foran, PARFUMERIE. Som en liten perle fremtrer det lille lokalet med de små flakonger av dufter og kremer. 

I en enkel, dog svært tiltalende minimalisme for en estetiker med grått fargekart og et arkitektonisk utgangspunkt oppdages den enkle inngangen i en sidegate av den pulserende Bogstadeveien.
PARFUMERIE er som et gjenglemt lite ‘laboratoriet’ med dets lille utsalg foran, som om det her satt en gang ‘neser’ og duftet frem de mest vidunderlige reiser gjennom duftens sanselige vekkelse. Dufter som brennes fast i minner, som den evigvarende søken etter de øyeblikk du lengter etter å oppleve igjen og igjen eller som savnet etter noe som er forbi. 

Duftens forførende aroma med dets søte omfavnelse eller spenstige stikk er 'essencen' jeg søker etter.
Jeg dufter meg igjennom aller flakonger på bordet og ender opp med en fra det sydlige Amerika. Til tross for at jeg alltid heller mot de dype og maskuline dufter, faller jeg i denne stund for en søt duft med et hint av noe mystisk jeg ikke helt klarer å definere. Det tar meg noen sekunder før jeg innser jeg ikke lenger er på de dype dufter med min egen sans for de tyngre 'affærer'.
I en liten treboks ligger den utvalgte parfymen, Fueguia med et sterkt preg fra dets opphavsland, Argentina og et lite brev som følger med. Dette bygger opp drømmene og ønskene allerede for heten i sommerens utfoldelser i varmen med en liten flakong bærende på en kraftfull essence.

Jeg tar l'essence og en liten kiss mix med for stadens vide åpne ‘marked’ og mimrer over hendelser og berørelser med forelskelser og mennesker i det våren inntrer...


PARFUMERIE
Vibes gate 11
0356 Oslo

Ingen kommentarer: