P R O E N Z A   S C H O U L E R   SS13 
FASHION SHOW // READY-TO-WEAR SS13 // NEW YORK

U K E N S   I T E M   F R A   M A 
av AdM + THEMAFLOCK


 M A   M A I L L E 
STYLE // GARDEROBE // BALENCIAGA








Det siste på ønskelisten og som endelig er inne i garderoben ble denne flotte genseren fra BALENCIAGA sin høst kolleksjon. Denne blir et gledelig supplement til alt det sorte (en aldri har nok av), som fargen burgunder 'le bordeaux' er en varm og sensuell farge jeg alltid kommer tilbake til mot høsten og vinteren. Derved er det spennende å se fargen komme for fullt i de ulike kolleksjoner.



BALENCIAGA genser  - MA
 T H E   H U N G E R   O F   F A S H I O N 
STYLE // THE WORD // FASHION WEEK


Det er som å kjenne en sult, en uendelig sult som ei tar slutt i det en ser over de daglige innputtene av bilder på de diverse nettsider.
Det er de fargefulle bildene fra moteuken i New York som stikker seg frem og mindre blir det  ikke å forvente fra moteuken i London som tar fatt denne uken.
Blandinger av print til blandinger av sesonger, til blandinger av merker, til alle de ulike mennesker er sannelig et herlig om ikke pirrende syn, etterfulgt av en innderlig lyst og lengsel!




Mote kan fremme så mangt. Men det aller fremste er mennesket som bærer plaggene. For er det omvendt er det vel ei noe syn.
Det er noe ved de enkelte som har teften og øyet for å kunne kombinere. Dog er det ofte de enkleste stiler som vi fester vårt blikk mot, tiltross for de mest utfordrende kombinasjoner.




Er de dog motsetninger. Utfordrende kan jo være enkelt med selv de mest tilsynelatende kompliserte sammensetninger eller/og plagg. Derved er vi inne på det vanskeligste. Å få det alt til å se så enkelt ut selv om det kanskje ikke helt fullt er det.

Blandingen av ulike print har vært enkelte merkers 'trade-mark' som Dries van Noten til Marni, men i dag er det ingen grenser. ALLE gjør det og tendensene har ikke forandret seg så drastisk eller mye de siste 5 årene. I flere sesonger har vi sett inspirerende og flotte bilder av folk på gatene med et spekter av farger og mikser av print.
Print av mønster er effektfullt, det kan også ansikter av mennesker eller dyr på en t-skjorte eller genser være.

En tidligere kolleksjon av Balenciaga fra begynnelsen av 2000-tallet viste allerede print på genser av dyr med ansiktet til en shæfer og i fjorårets høst/vinter kolleksjon hadde merket igjen utforsket dette. 
Riccardo Tisci for Givenchy sin utforskning i ansiktet av den åpne skjeften til en rottweiler på t-skjorter og gensere for menn har pirret mange og Christopher Kane sine fargefulle print har kledd de fleste i bransjen. 


Det interessante ved å kombinere på nytt, på tvers av print, merker og sesonger er det som er gøy, det er det som gir det personlige, den lille historien og derved gjør det hele interessant.
Det er klart farger og print er en større utfordring, men selv for en som kan like det enkle, som den sorte Biker jakken til Balenciaga, en hvit t-skjorte fra Marant eller Wang og en enkel mørk sort jeans med converse sko, både ser og kjenner gleden av hva det gir å utforske farger og print.