B A T T I K A L 
GARDEROBE // STYLE // AdM




Batikken er som en dåp hver gang. Jeg faller på en måte 'uvillig', som uviten inn i det uten å vite hva jeg begir meg innpå. I det jeg dypper den ente gang ned i dets 'battikale' linjer defineres retningen av hvor det er jeg går og er på vei...
Den kommer stadig tilbake og sist var for min del, sommeren 2010 da Proenza Schouler kom med en fantastisk kolleksjon av friske neon print. Jeg festet blikket umiddelbart på en neon grønn kjole med sort batikk da jeg fikk muligheten til å se pre kolleksjon til Proenza Schouler ved deres showroom i 'Le Marais', Paris.
Det ble å bestille meg denne eller bli 'grønn' av sjalusi om noen andre kom spradende ned gaten med den på. Dessverre er det en synd nesten at jeg ikke har fått brukt den mer. Men med denne våren og sommeren blir det nye høyder for den og det startet allerede med et kalas sist helg da 3 flotte kvinner feiret 'the 3.0'. Kjolen slo til, da de pastell kledde à la 50-talls kvinnene kunne gjerne tenke seg å ha falt inn i denne kjolen...


AdM

Ingen kommentarer: