M A   C A N N E S 
FESTIVALE de CANNES // VOYAGE // AdM


Film festivalen over alle er i gang i Cannes. Byen er meg kjært i hjertet, ettersom dette var barndommens hjem i min oldemors villa like ved Rivieraen.
Fasinasjonen for alle menneskene som samlet seg her under filmfestivalen var selvsagt stor og vi sprang ned til stranden for å se på stjernene som gikk opp den lange og brede trappen. Dekket for anledningen med det famøse røde teppet. Vi var ikke helt klare over hvem eller hva vi skuet over, men det spilte ingen rolle da vi hadde det svært så gøy med å posere som kvinnene på den røde løper! 
Med alderen har mye forandret seg. Med en lidenskap for 'l'art du filme' og ikke minst de fantastiske 'soiréne' som blir arrangert gjennom hele film festivalen og som jeg nå kan ta del i.
Det hele er magisk som det er Cannes.  Minnene er mange med de markante faser av ungdommen i mitt liv som har utfoldet seg her, med første gang jeg kunne kjenne en forelskelse, som den første kjærlighetssorgen og at det var her på strendene jeg lærte å gå. I fjor hadde jeg en fantastisk 'rød' aften, hvor hele 'palasset' og utvendig var fylt med et rødt lys, leter etter bildet...

Dette er den gode indikasjonen på at det er vår når film festivalen i Cannes åpner dørene og med det er det snart sommer og det er en sann glede å kjenne.

Ingen kommentarer: