DEN KVINNEN 
LA FEMME // INSPIRATION


PHOTO BY TERRY RICHARDSON

Som mange andre, fremmer jeg 8.MARS på denne torsdagen. Det er viktig å markere kvinnen for kvinnen hun er og individet hun representerer i samfunnet. 
Mange kvinner har inspirert meg i deres styrke og bevissthet over hvem og hva de er. Min egen mor var den høyreiste skadninaviske kvinnen, den klassiske slihutten, den vakre kvinnen man egentlig kunne hate når man går forbi henne på gaten, men hennes indre ro og godhet bergtok deg som den omfavnet deg. 
Det hun ga videre var det å å ikke se skiller, men muligheter, uansett kjønn og evnen til å tro på kvinnen jeg kom til å bli og var.

Så for meg er denne dagen for kvinnene jeg beundrer. For den kvinnen jeg ville bli, for den kvinnen som var annerledes, for den kvinnen som trosset og kjempet videre...

PHOTO BY TERRY RICHARDSON

Vi må takke og bukke for hva den tidligere generasjon gjorde for at menn og kvinner betrakter hverandre med andre øyne. Vi glemmer dette med tiden i dagens samfunn og kanskje spesielt her i vårt nordlige land hvor alt virker å være så godt.

Jeg feirer 'tigressen' i kvinnen, villkatten for hennes sensuelle og forføriske bevegelser, for hennes noe utilregnelighet med evnen til å ta mannen i et jafs og styrken og viljen til å overleve, falle trygt på sine bein og forsørge sin familie.


Ciao, 
AdM


Ingen kommentarer: